19 maart 2008

24 april

Nog even geduld oefenen. 24 april komt namelijk de nieuwe versie van Ubuntu uit. Het leuke is dat dit een Long Term Support versie is. Dat betekent dat deze versie 3 jaar op de desktop en 5 jaar op de server wordt ondersteund. In 2006 heb ik Dapper (ook LTS) op mijn computer gezet. Ik houd er niet zo van om mijn werkcomputer (=werkpartitie) elk half jaar te updaten. Dus eind april dan ga ik over op de nieuwe LTS versie. Ik gebruik een Wacom tablet i.p.v. een muis en soms gaat nu bij het opstarten het tablet na de relatieve mode en dat is erg irritant. Nu kan ik dat alleen oplossen door te rebooten en te hopen dat het dan wel goed werkt. In de nieuwste versie (Gutsy van oktober 2007) werkt het al prima, dus met Hardy ben ik straks van het rebooten af (Jippie). Daarnaast zijn er natuurlijk nog meer dingen om naar uit te zien. Hardy zal ook een recente versie van OpenOffice.org hebben met veel betere ondersteuning voor grafieken in Calc, start sneller op, sluit sneller af (dan Dapper), beveiliging is (nog) beter, programma's zijn sneller en up-to-date en ga zo maar door. Ik kan haast niet wachten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hejj Eend ! leuke site hier, leerzaam ! Ik kwam min of meer toevallig via het Ubuntu forum op het spoor als Ubuntero. Ik ben nu een week geleden intensief met Ubuntu aan de slag, ik blijf me verbazen. Op mijn 5 jaar oude Aldi-bak heb ik nu dus XP, Vista en Ubuntu draaien (bestaat triple-boot als naam ??) maar zodra ik mijn TyTn pda aan de praat heb met Hardy ga ik over denk ik. Wat een genot ! en ik ben ooit begonnen met Dos 2.11 en Wordstar...!
Ik blijf je blog volgen, en ik zie je postings op het forum wel. Nog leuker te zien dat je zelf ook uit Zwollywood komt.Ik woon onder de rook van de Ijsselcentrale !
Suc7 !
Goldfingers

René zei

Linux bied idd veel mogelijkheden en is erg leuk en leerzaam. Ontwikkelingen gaan erg hard, maar dit zul je vanzelf ondervinden. Ik gebruik een twee jaar oude versie Long Term Support versie (Dapper) en dan zie je het verschil groter worden (Compiz, schrijven naar NTFS, sneller opstarten,etc).

Toch leuk iemand die mijn blog leest :)

Ik woon zelf net uit de rook van de centrale (Ittersum).